21
май
2017
Тізбек бөлігіне арналған Ом заңы.
Жамбыл облысы.Мерке ауданы.
№35 орта мектебінің
физика пәні мұғалімі
Юсупова Лаззат Токенова
Сабақтың тақырыбы: Тізбек бөлігіне арналған Ом заңы.
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Тізбек бөлігіне арналған Ом заңы. Электр кедергісі ұғымын қалыптастыру. Электр тізбегіндегі кернеу мен кедергінің және ток күштерінің тәуелділігін анықтау.
Дамытушылығы: Оқушылардың ой - өрісін, еркін сөйлеуін дамытып, формулаларды түрлендіре білуге үйрету.
Тәрбиелігі: Оқушыларды ұқыптылыққа, ұйымшылдыққа,формуланы есте сақтауына және пәнге деген қызығушылын арттыруға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдісі: Сұрақ - жауап, түсіндірмелі
Сабақтың көрнекілігі: Кодаскоп, слайдтар, деңгейлік тапсырмалар, интерактивтік тақта
Құрал-жабдықтар: Амперметр, вольтметр, ток көзі В-24, кілт, резисторлар,шам, қосқыш сымдар, Омның суреті
Сабақтың барысы.
I Ұйымдастыру бөлімі.
Оқушылардың сабаққа қатысын, дайындығын, оқу құралдарын тексеру. Сыныпты екі топқа бөлу.
1 - топ «Ампер»,
2 - топ «Вольт»
II. Үй тапсырмасын тексеру.
1. Янтарь сөзі қандай мағына береді? (электрон)
2. Аттас зарядталған денелер қалай әсерлеседі?(тебіледі)
3.«Электр тогы» түсінігін енгізген ғалым (Ампер)
4. Атомның құрылысы ?
5. Денелердің электрленуін анықтайтын құрал(электроскоп)
2.«Сұрақ - жауап» бөлімі
1-топқа.
1. Ток күші дегеніміз не?
2. Ток күшінің формуласы
3. Ток күшінің өлшем бірлігі қандай?
4. Ток күшін немен өлшейміз?
5. Амперметр тізбекке қалай қосылады?
6. Амперметрдің шартты белгісі қандай?
2 - топқа.
1. Кернеу дегеніміз не?
2. Кернеудің формуласы
3. Кернеудің өлшем бірлігі қандай?
4. Кернеуді немен өлшейміз
5. Вольтметр тізбекке қалай қосылады?
6. Вольтметрдің сызбадағы шартты белгісі
3.Практикалық жұмыс
2. 1 - топ. Тізбек құрастырыңдар ( шам, ток көзі, амперметр, кілт, вольтметр.) Амперметрмен шамдағы ток күшін өлшеңдер)?
2 - топ. Тізбек құрастырыңдар ( шам, ток көзі, амперметр, кілт, вольтметр. Вольтметрмен шамдағы кернеуді өлшеңдер)?
ІІІ. Жаңа сабақ .
Жаңа сабақ тақырыбы: “ Тізбек бөлігіне арналған Ом заңы. ”.
Тақтаға мына сөздер ілінеді: кернеу, ток күші, кедергі.
Мұғалім: біз өткен сабақтарымызда ток күші мен кернеуді жеке- жеке қарастырдық. Енді бүгінгі сабағымыздың мақсаты ток күші мен кернеу және кедергілердің арасындағы өзара байланыстарды анықтап, Ом заңымен танысу.Ток күшінің кернеу мен кедергіге тәуелділік заңын 1827 жылы неміс ғалымы Георг Ом ашты.
Ом заңының тұжырымдамасы; “ Тізбектің бөлігіндегі ток күші – осы бөліктің ұштарындағы кернеугу тура пророционал да, өткізгіштің кедергісіне кері пропорционал болады”.
I=U/R
Мұғалім: Ом заңын қолданып есеп шығарған кезде белгісіз шаманы қалай анықтаймыз.
I=U/R
U=I×R R=U/I
Кедергі бірлігі: R= 1B/1A= 1 Ом
Кедергіні өлшейтін құрал: резистор, реостат
ІV. Бекіту. Есеп шығару
1)I=0.4A
U=8B
R=? R=U/R R=8/0.4=20 Ом
2) R=20
I=19A
U=? U=IR=19×20=380 B
3)U=380B
I=12A R=U/R
R=?
№18 - жаттығу
1. Өткізгіштен 0, 4 А ток өткенде, өткізгіштің ұштарындағы потенциалдар айырымы 8 В болды. Өткізгіштің кедергісі неге тең?
Шешуі: I=U/R R=U/R R= 8/0.4=20 Oм
2. График бойынша өткізгіштің кедергісін анықтаңдар. Қандай кернеуде өткізгіштің бойынан 3А ток өтеді?
бер:
U=8B R=U/R
I=3A U=IR
R=?
U=?
V. Сабақты қорытындылау.
Сұрақтар:
1. Ток күші қандай шамаларға тәуелді? (кернеу, кедергі)
2. Ток күшінің кернеу мен кедергіге тәуелділік заңын кім ашты? Қашан?
3. Кедергіні өзгерту үшін қолданылатын құрал қалай аталады? (реостат)
VI.Бағалау.
VII. Рефлексия
VIІІ. Үйге тапсырмасын беру . Оқушылар күнделіктеріне жазады.
№35 орта мектебінің
физика пәні мұғалімі
Юсупова Лаззат Токенова
Сабақтың тақырыбы: Тізбек бөлігіне арналған Ом заңы.
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Тізбек бөлігіне арналған Ом заңы. Электр кедергісі ұғымын қалыптастыру. Электр тізбегіндегі кернеу мен кедергінің және ток күштерінің тәуелділігін анықтау.
Дамытушылығы: Оқушылардың ой - өрісін, еркін сөйлеуін дамытып, формулаларды түрлендіре білуге үйрету.
Тәрбиелігі: Оқушыларды ұқыптылыққа, ұйымшылдыққа,формуланы есте сақтауына және пәнге деген қызығушылын арттыруға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдісі: Сұрақ - жауап, түсіндірмелі
Сабақтың көрнекілігі: Кодаскоп, слайдтар, деңгейлік тапсырмалар, интерактивтік тақта
Құрал-жабдықтар: Амперметр, вольтметр, ток көзі В-24, кілт, резисторлар,шам, қосқыш сымдар, Омның суреті
Сабақтың барысы.
I Ұйымдастыру бөлімі.
Оқушылардың сабаққа қатысын, дайындығын, оқу құралдарын тексеру. Сыныпты екі топқа бөлу.
1 - топ «Ампер»,
2 - топ «Вольт»
II. Үй тапсырмасын тексеру.
1. Янтарь сөзі қандай мағына береді? (электрон)
2. Аттас зарядталған денелер қалай әсерлеседі?(тебіледі)
3.«Электр тогы» түсінігін енгізген ғалым (Ампер)
4. Атомның құрылысы ?
5. Денелердің электрленуін анықтайтын құрал(электроскоп)
2.«Сұрақ - жауап» бөлімі
1-топқа.
1. Ток күші дегеніміз не?
2. Ток күшінің формуласы
3. Ток күшінің өлшем бірлігі қандай?
4. Ток күшін немен өлшейміз?
5. Амперметр тізбекке қалай қосылады?
6. Амперметрдің шартты белгісі қандай?
2 - топқа.
1. Кернеу дегеніміз не?
2. Кернеудің формуласы
3. Кернеудің өлшем бірлігі қандай?
4. Кернеуді немен өлшейміз
5. Вольтметр тізбекке қалай қосылады?
6. Вольтметрдің сызбадағы шартты белгісі
3.Практикалық жұмыс
2. 1 - топ. Тізбек құрастырыңдар ( шам, ток көзі, амперметр, кілт, вольтметр.) Амперметрмен шамдағы ток күшін өлшеңдер)?
2 - топ. Тізбек құрастырыңдар ( шам, ток көзі, амперметр, кілт, вольтметр. Вольтметрмен шамдағы кернеуді өлшеңдер)?
ІІІ. Жаңа сабақ .
Жаңа сабақ тақырыбы: “ Тізбек бөлігіне арналған Ом заңы. ”.
Тақтаға мына сөздер ілінеді: кернеу, ток күші, кедергі.
Мұғалім: біз өткен сабақтарымызда ток күші мен кернеуді жеке- жеке қарастырдық. Енді бүгінгі сабағымыздың мақсаты ток күші мен кернеу және кедергілердің арасындағы өзара байланыстарды анықтап, Ом заңымен танысу.Ток күшінің кернеу мен кедергіге тәуелділік заңын 1827 жылы неміс ғалымы Георг Ом ашты.
Ом заңының тұжырымдамасы; “ Тізбектің бөлігіндегі ток күші – осы бөліктің ұштарындағы кернеугу тура пророционал да, өткізгіштің кедергісіне кері пропорционал болады”.
I=U/R
Мұғалім: Ом заңын қолданып есеп шығарған кезде белгісіз шаманы қалай анықтаймыз.
I=U/R
U=I×R R=U/I
Кедергі бірлігі: R= 1B/1A= 1 Ом
Кедергіні өлшейтін құрал: резистор, реостат
ІV. Бекіту. Есеп шығару
1)I=0.4A
U=8B
R=? R=U/R R=8/0.4=20 Ом
2) R=20
I=19A
U=? U=IR=19×20=380 B
3)U=380B
I=12A R=U/R
R=?
№18 - жаттығу
1. Өткізгіштен 0, 4 А ток өткенде, өткізгіштің ұштарындағы потенциалдар айырымы 8 В болды. Өткізгіштің кедергісі неге тең?
Шешуі: I=U/R R=U/R R= 8/0.4=20 Oм
2. График бойынша өткізгіштің кедергісін анықтаңдар. Қандай кернеуде өткізгіштің бойынан 3А ток өтеді?
бер:
U=8B R=U/R
I=3A U=IR
R=?
U=?
V. Сабақты қорытындылау.
Сұрақтар:
1. Ток күші қандай шамаларға тәуелді? (кернеу, кедергі)
2. Ток күшінің кернеу мен кедергіге тәуелділік заңын кім ашты? Қашан?
3. Кедергіні өзгерту үшін қолданылатын құрал қалай аталады? (реостат)
VI.Бағалау.
VII. Рефлексия
VIІІ. Үйге тапсырмасын беру . Оқушылар күнделіктеріне жазады.